Google też ma problemy z gotówką

Właśnie ogłoszono wyniki pierwszego kwartału 2012 Google Inc.

Google przychody w pierwszym kwartale 2012

Przychody rosną, zyski także, nieco tylko spada marża operacyjna (-1%). W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Nawet efektywna stopa podatku im wzrosła – czyżby społeczna odpowiedzialność? Nie, raczej konieczność – mieli zrealizowane zyski kapitałowe i zyski z operacji międzynarodowych, gdzie musieli zapłacić wyższe stawki podatku.

Przepływy środków pieniężnych – rewelacyjne. Być może dlatego mają problem z gotówką – jest jej po prostu za dużo!

Trendy – w trakcie prezentacji mówili o kilku bardzo ciekawych:

  • stale rośnie ilość wyszukiwań i co za tym idzie przychody z reklamy,
  • rośnie też ponoć skuteczność reklamy kontekstowej,
  • Google dostarcza marketingowcom coraz to lepsze narzędzia – rośnie ilość użytkowników Analytics
  • rosną sposoby na monetyzację YouTube, przewidują, że YouTube zastąpi wkrótce telewizję

I tak mógłbym pisać jeszcze…

Google - wyniki za 1 kwartał 2012

W skrócie podsumuję to następująco – myślałem jeszcze do niedawna, że Google jest już dojrzałą firmą w wieku przedemerytalnym. Po prezentacji zmieniam zdanie. Myślę, że starczy im jeszcze pary na kilka ciekawych projektów, które przyśpieszą dynamikę wzrostu.

Ach i jeszcze split – trochę dziwny – każdy akcjonariusz dostanie nowe akcje, z tym, że będą one pozbawione prawa głosu. Wygląda to na konstrukcję, która umożliwi założycielom (Larry Page, Sergiej Brin) zwiększenie kontroli nad firmą.

Najciekawsze pytania i odpowiedzi:

  • będą dalej zwiększać zatrudnienie
  • przewidują bardzo dużą dynamikę przychodów z reklamy na YouTube
  • szukają nowych pomysłów na monetyzację użytkowników mobilnych
  • spada cpc (-12%), ale rośnie wolumen (+39%)
  • rośnie ilość partnerów
  • większość inwestycji idzie w „core business”, inwestycje spekulacyjne mają limity
  • nie chcieli powiedzieć ile gotówki mają w USA, a ile poza granicami… mają jednak bardzo dużo gotówki
  • dość ciekawa odpowiedź na temat Androida – przez 6 lat inwestowali czas i pieniądze – spodziewają się, że dopiero od tego roku zaczną na Androidzie zarabiać
  • widzą konwergencję na wszystkich urządzeniach wokół użytkownika – chcą zapewnić jednolite doświadczenie, niezależnie od urządzenia – wyraźnie wspomnieli o Google TV na dużych ekranach (ten sam kierunek co Apple?)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s