Zapowiada się nowa wojna prasowa!
Tym razem do walki nie stają papierowe gazety, tylko wydawnictwa elektroniczne dostępne tylko na iPadzie!
Grupa Virgin, kierowana przez Richarda Bransona zmierzy się z News Corporation Ruperta Murdocha.
Obie firmy zamierzają w przyszłym tygodniu uruchomić nowe tytuły.
Jak donosi dzisiejszy Financial Times, rozprzestrzeniają się niepotwierdzone plotki, że e-gazeta Murdocha zostanie publicznie zaprezentowana przez samego Steva Jobsa, który wspólnie z właścicielem News Corporation ma pojawić się na scenie i zrobić typowy dla niego ‚show’.
W grupie Virgin, sir Richard wystarczy. Jak możecie poczytać na blogu Regan Press potrafi on zrobić przedstawienie dla nowo-otwieranej działalności. Czy będzie to wypożyczalnia sukien ślubnych, czy też lot promem kosmicznym – ten ekscentryczny biznesmen zawsze staje na wysokości zadania.
Ciekawe, że obaj miliarderzy stale poszukują nowych modeli biznesowych. Uruchomienie gazety na platformie, o której pół roku temu jeszcze nikt nie słyszał może być dość ryzykownym przedsięwzięciem. Obaj jednak widzą potencjał i są gotowi zaryzykować.
Po pierwsze, iPad umożliwia im pobieranie opłaty za subskrypcję w sposób uniemożliwiający kopiowanie i rozprzestrzenianie informacji.
Po drugie, Apple sprzedało już 7,5 miliona iPadów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od wprowadzenia tabletu na rynek.
Co najważniejsze, to fakt, że iPady kupuje ściśle określona grupa docelowa – ludzie bogaci, którzy skłonni są zapłacić premię cenową za jakość.
W obu „gazetach” będzie można zintegrować tradycyjne artykuły z zawartością multimedialną, a więc umożliwi to dziennikarzom nowe podejście do dziennikarstwa – np. wywiad nagrany na wideo, zdjęcia zrobione przez fotografa i artykuł interpretujący medialną zawartość.