Fortune od lat publikuje co roku listę najbardziej podziwianych firm. Dodam, że ze względu na przyjętą metodologię, nie jest to lista firm podziwianych przez klientów czy zwykłych obywateli.
Została ona opracowana na podstawie opinii amerykańskich menedżerów, analityków i bankowców. Można więc założyć, że podeszli profesjonalnie do procesu oceny.
Aktualizując materiały szkoleniowe, postanowiłem skorzystać z tegorocznej listy, by porównać KCS z wynikami ostatniego badania z okresu recesji (KPMG 1992). Przy okazji pokusiłem by odnaleźć cechy wspólne w ich misjach i strategiach. Wnioski są bardzo ciekawie.
Lista przebadanych firm:
- Apple
- Berkshire Hathaway
- Johnson & Johnson
- Amazon.com
- Procter & Gamble
- Toyota Motor
- Goldman Sachs Group
- Wal-Mart Stores
- Coca-Cola
- Microsoft
- Southwest Airlines
- FedEx
- McDonald’s
- IBM
- General Electric
- 3M
- J.P. Morgan Chase
- Walt Disney
- Cisco Systems
- Costco Wholesale
- BMW
- Target
- Nike
- PepsiCo
- Starbucks
- Singapore Airlines
- Exxon Mobil
- American Express
- Nordstrom
- Intel
- Hewlett-Packard
- UPS
- Nestlé
- Caterpillar
- Honda Motor
- Best Buy
- Sony
- Wells Fargo
- eBay
- Nokia
- Samsung Electronics
- Deere
- L’Oréal
- AT&T
- Lowe’s
- General Mills
- Marriott International
- DuPont
- Volkswagen
Opracowanie dostępne jest wyłącznie dla uczestników moich szkoleń tutaj