Najbardziej podziwiane firmy Fortune 2010

Fortune od lat publikuje co roku listę najbardziej podziwianych firm. Dodam, że ze względu na przyjętą metodologię, nie jest to lista firm podziwianych przez klientów czy zwykłych obywateli.

Została ona opracowana na podstawie opinii amerykańskich menedżerów, analityków i bankowców. Można więc założyć, że podeszli profesjonalnie do procesu oceny.

Aktualizując materiały szkoleniowe, postanowiłem skorzystać z tegorocznej listy, by porównać KCS z wynikami ostatniego badania z okresu recesji (KPMG 1992). Przy okazji pokusiłem by odnaleźć cechy wspólne w ich misjach i strategiach. Wnioski są bardzo ciekawie.


Lista przebadanych firm:

  1. Apple
  2. Google
  3. Berkshire Hathaway
  4. Johnson & Johnson
  5. Amazon.com
  6. Procter & Gamble
  7. Toyota Motor
  8. Goldman Sachs Group
  9. Wal-Mart Stores
  10. Coca-Cola
  11. Microsoft
  12. Southwest Airlines
  13. FedEx
  14. McDonald’s
  15. IBM
  16. General Electric
  17. 3M
  18. J.P. Morgan Chase
  19. Walt Disney
  20. Cisco Systems
  21. Costco Wholesale
  22. BMW
  23. Target
  24. Nike
  25. PepsiCo
  26. Starbucks
  27. Singapore Airlines
  28. Exxon Mobil
  29. American Express
  30. Nordstrom
  31. Intel
  32. Hewlett-Packard
  33. UPS
  34. Nestlé
  35. Caterpillar
  36. Honda Motor
  37. Best Buy
  38. Sony
  39. Wells Fargo
  40. eBay
  41. Nokia
  42. Samsung Electronics
  43. Deere
  44. L’Oréal
  45. AT&T
  46. Lowe’s
  47. General Mills
  48. Marriott International
  49. DuPont
  50. Volkswagen

Opracowanie dostępne jest wyłącznie dla uczestników moich szkoleń tutaj

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s