Dostałem dziś fizycznie do ręki książkę Marcina Gębarowskiego – „Współczesne targi”.
W skrócie powiem, że to bardzo solidny podręcznik zarówno dla studentów jak i dla praktyków biznesu.
Książkę będzie można kupić od poniedziałku w nowym sklepie internetowym Regan Press.
Przez weekend możecie poczytać obszerne fragmenty tutaj.
W części pierwszej, „Targi jako element komunikacji marketingowej” spora dawka teorii – od historii dziedziny, poprzez definicje, omówienie istoty komunikacji marketingowej, po umiejscowienie targów w strategii marketingowej firmy.
Część druga, „Przygotowanie i realizacja wystąpienia targowego” jest bardzo praktyczna – określenie celów, wybór targów, przygotowanie budżetu, aranżacja przestrzeni, przygotowanie zespołu targowego, wykorzystanie różnych form promocji, rozplanowanie pracy stoiska, nawiązywanie kontaktów i obsługa klientów. Rozdział kończy się najważniejszym w mojej ocenie podrozdziałem, czyli opisem co należy zrobić po targach, by wystąpienie było skuteczne. To rozdział dla praktyków! W zasadzie gotowa procedura przypominająca nam co należy zrobić.
Część trzecia, „Współczesny obraz rynku targowego w Polsce i na świecie” opisuje główne ośrodki targowe i imprezy w ujęciu branżowym – praktycy będą zapewne obeznani z zawartością tego rozdziału, ale będzie on niezwykle cenny dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność.
W części czwartej autor analizuje 4 studia przypadków:
1) Gdańskiej Stoczni Remontowej
2) Zakładów Azotowych w Tarnowie-Mościcach
3) meble.pl
4) województwa podkarpackiego
– różne targi, różne budżety i różne metody realizacji założonych celów
Wszystko okraszone bogatą bibliografią.
Gorąco zachęcam do lektury