Finanse 101 2011 Analiza sprzedaży i rentowności

Finanse 101 dzień pierwszy - Przychody ze sprzedaży i analiza rentowności

Zgodnie z zapowiedzią ruszamy dziś z nową edycją internetowego szkolenia z finansów. By w nim uczestniczyć musisz:

  1. Zostawić komentarz potwierdzający uczestnictwo tutaj. Przy rejestracji (poprzez pozostawienie komentarza) nie zapomnij o wpisaniu swojego maila – na ten adres wysyłać będę materiały na szkolenie. Adres maila nie będzie dla nikogo widoczny, a ja również nie będę go przechowywał ani wykorzystywał w żaden sposób po zakończeniu szkolenia.
  2. Przeanalizować 3 firmy, których rachunki wyniku znajdują się poniżej i odesłać odpowiedzi na postawione pytania na adres z którego otrzymacie potwierdzenie rejestracji na szkoleniu. Starałem się tak zaprojektować szkolenie, by praca nie zajęła Wam więcej niż godzinę dziennie.

Dziś skupimy się na analizie sprzedaży i rentowności 3 firm.

Zadanie startowe jest stosunkowo proste.

Na podstawie zaprezentowanych rachunków wyników spróbuj opisać co wydarzyło się w tych firmach na przełomie lat 2009/2010.


(najlepiej widać tą prezentację w trybie pełnoekranowym. Dla osób zarejestrowanych wysyłam arkusz Excela z danymi)
Instrukcja obsługi prezentacji
Postaw się w sytuacji dyrektora finansowego każdej z trzech spółek i napisz co w Twojej ocenie będzie największym wyzwaniem na rok 2011 i co byś zrobił w każdej z nich.

Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, zadaj je poprzez komentarz do tego wpisu przed godziną 20:00.  Pomiędzy 20:00 a 21:00 będę odpowiadał na pytania. Czas na wykonanie ćwiczenia masz do północy – jutro rano otrzymasz dalsze materiały na szkolenie.

Finanse 101 Analiza sprzedaży i rentowności - Firma A

Jak widzisz, przychody ze sprzedaży w firmie A spadły o 6%. Firma podniosła swoje ceny, bo marża zysku brutto na sprzedaży wzrosła w tym samym czasie o 6%. Jednocześnie wzrosły koszty sprzedaży, ogólnego zarządu i pozostałe koszty operacyjne. Jakie wyzwania staną przed Tobą jako CFO w 2011 roku? Co zrobisz? Jakie będziesz miał plany?

Finanse 101 Firma B - analiza przychodów i rentowności

W firmie B przychody wzrosły ale jednocześnie zmieniła się struktura sprzedaży. Marża zysku brutto wzrosła o 3 punkty procentowe. Jeśli firma B działa w tej samej branży co firma A, to co w Twojej ocenie się zmieniło? Firma generuje teraz dodatni EBIT i ma zysk netto, choć jeszcze nie udało się pokryć straty z poprzedniego roku. Ponownie, załóż kapelusz CFO i przygotuj plan działań na 2011 rok – co powinieneś zrobić?

Finanse 101 Firma C - analiza sprzedaży i rentowności

Firma C jest bardzo dynamicznie rosnącą spółką. Działa w tej samej branży co firmy A i B. Przeanalizuj dlaczego wzrosła tak dynamicznie sprzedaż i czy obrana strategia jest możliwa do utrzymania w długim okresie. Ponownie, załóż kapelusz dyrektora finansowego i przygotuj plan działania na 2011 rok. Co powinieneś zrobić? Jakie będą Twoje największe wyzwania?

Po przeanalizowaniu wszystkich trzech spółek zadaj sobie pytanie w której z nich chciałbyś być dyrektorem finansowym? Wyobraź sobie, że dostałeś 3 oferty pracy i oferowane wynagrodzenia są porównywalne. Napisz krótki list motywacyjny (bez swojego życiorysu!), w którym uzasadnisz dlaczego chciałbyś w tej spółce pracować.

Życzę miłej zabawy.

7 myśli na temat “Finanse 101 2011 Analiza sprzedaży i rentowności”

    1. Na tym etapie nie ma to większego znaczenia. O analizie branżowej będziemy rozmawiać jutro. Spróbuj przeanalizować co dzieje się ze sprzedażą, i z marżami – czy możemy wyciągnąć jakieś wnioski w odniesieniu do polityki cenowej każdej z tych spółek?

  1. Dostałem właśnie informację, że ilustracje są nieczytelne. Spróbujcie w takim razie przejrzeć prezentację w trybie pełnoekranowym. Wszystkim, którzy się rejestrują podsyłam arkusz Excela z danymi, więc każdy będzie miał szansę stworzyć sobie własne wskaźniki do analizy.

  2. Osobom już zarejestrowanym wysłałem arkusz Excela z 3 firmami. Jeśli chcecie, możecie do swoich odpowiedzi załączyć prognozy. Podpowiem tylko, że rynek rośnie o 4% w 2011, a przynajmniej takie są prognozy analityków.

Dodaj odpowiedź do Anonim Anuluj pisanie odpowiedzi