4 myśli na temat “Czy wyborcza.biz przygotowuje się do wprowadzenia opłat?”

  1. Ja tam nie wiem, ale zastanawiam kto by chciał kupić licencję na ten zlepek chaotycznych informacji o wątpliwej wartości merytorycznej, często tendencyjnych i sponsorowanych…

    1. Tak, zaczynają testować od licencji na przedruki, a potem będzie pokusa, by wprowadzić opłaty za artykuły – technologia będzie już przetestowana i gotowa do odpalenia.

      Obserwuję The Times by sprawdzić, czy Murdochowi uda się wdrożyć model opłat za internetowe informację. Jest to o tyle ciekawe, że próbuje wykorzystać swoje wpływy polityczne, by ograniczyć działalność BBC w internecie. Pozostałe gazety się czają i obserwują.

      Na razie spadła im ilość odwiedzin na stronie o ponad 90%. Wprowadzone początkowe opłaty były na tyle niskie, że liczył na większą subskrypcję. Nie wyszło i stąd nowe eksperymenty. Teraz wprowadza teraz nowy tytuł w wersji tylko na iPada (i iPhone) przez sklep Apple – tu mu się prawdopodobnie uda, bo zatrudnił 100 dziennikarzy i od razu będą generować kontent multimedialny. Choć z drugiej strony zmarnował całkowicie potencjał mySpace.

  2. Oby ich spotkało to samo co Lotto po podwyżkach losów… przecież te media to szajs… komu to służy (ogólnie wszystkie) ?
    Utwierdzili masy, że trzeba się jakoś zgadzać na to co władza rozporządzi i zaakceptować po oglądnięciu.

    1. Gazety muszą jakoś zarabiać, choć nie wiedzą jak. Mnie osobiście wydaje się, że nie da się powrócić do modelu, w którym płacimy za informację. Informacja stała się towarem masowym (commodity) i jest dostępna za darmo z innych źródeł.

      Model sprzedaży gazet papierowych z dodatkami (książki, filmy, itp.) raczej się nie przyjmie w internecie.

      Finansowanie poprzez reklamy – tu chyba pojawiła się zbytnia konkurencja ze strony Google (reklamy w wynikach wyszukiwania), portali społecznościowych i innych konkurencyjnych substytutów gazety.

      Finansowanie poprzez sprzedaż ogłoszeń – kto teraz próbuje coś sprzedać przez gazetę? Jest przecież Allegro, e-Bay i setki tysięcy sklepów internetowych – tu też źródełko wyschło.

      I teraz trudno się dziwić, że wydawcy prasy próbują wygenerować jakieś nowe źródło przychodów. Wydaje mi się jednak, że wszystkie ich działania skazane są na niepowodzenie. Gazety są już staruszkami w swoim cyklu życia i tak jak telegramy, teleksy czy faksy – znikną wkrótce z rynku.

Odpowiedz na Side Anuluj pisanie odpowiedzi

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s